VACATURE

Omgevingsdienst IJmond is een dynamische en ambitieuze overheidsorganisatie in Beverwijk (hoofdkantoor) en Wormer waar circa 120 medewerkers werken aan een veilige en duurzame leefomgeving in de regio’s IJmond, Zuid-Kennemerland en Zaanstreek-Waterland. Wij bouwen dagelijks aan een landelijk vooruitstrevende en toekomstbestendige voorbeeldorganisatie, waar onze omgeving met vertrouwen mee samenwerkt. Voor ons financiële team zijn wij, door het vertrek van één van onze collega’s, op zoek naar een

Financieel controller (m/v)

vanaf 28 uur per week

Ben jij klaar voor ons avontuur?

Je zorgt er, samen met de projectcontroller (projecten en subsidies) en de administratief medewerker (crediteuren en debiteurenadministratie), voor dat onze organisatie financieel “in control” is. Je verzorgt de uitvoering en beheersing van de financiële processen, voert het interne controleplan uit en beheert de applicaties van de FA Exact Globe, de digitale factuurverwerking Proactive en het tijdregistratiesysteem. Je bent verantwoordelijk voor de financiële planning en control cyclus, waaronder de planning, uitvoering en verantwoording van de betreffende rapportages, zoals de kadernota, begroting, tussentijdse rapportages en jaarrekening. Je ondersteunt de directeur, het bestuur, wethouders en collega’s bij de toelichting op deze verantwoordingen en overige financiële vraagstukken in onder meer bestuurs- en gemeenteraadsvergaderingen en controlleroverleggen. Je stelt diverse ad-hoc verantwoordingen en prognoses op ter ondersteuning van besluitvorming op gebieden als personeelsformatie, inhuur, ICT, huisvesting, vervoermiddelen etc. Je rekent, ten gevolge van onder meer decentralisatie van taken of uitbreiding van dienstverlening, efficiencyvoordelen uit en de kostprijs van onze dienstverlening.

Jouw meerwaarde

Wij zoeken een enthousiaste financieel deskundige, die stevig in de schoenen staat. Je bent doel- en resultaatgericht, communicatief vaardig, analytisch, proactief, flexibel en stressbestendig. Na jouw opleiding, minimaal HBO-niveau richting bedrijfseconomie of accountancy, heb jij inmiddels werkervaring opgedaan. Jouw meerwaarde ligt erin dat je onze financiën in simpele bewoordingen kunt toelichten en zowel gevraagd als ongevraagd ondersteuning biedt en overtuigend kan adviseren rond financiële vraagstukken. Je werkt zelfstandig, maar zoekt collega’s zowel binnen als buiten de organisatie op voor samenwerking. Je voelt betrokkenheid en passie bij ‘de wereld achter de cijfers’.

Wat maakt onze organisatie uniek?

Bij ons ligt de verantwoordelijkheid laag in de organisatie. Dat kan ook, want bij onze collega’s staan eigen verantwoordelijkheid, eigenaarschap en zelfredzaamheid centraal. Collega’s maken zo het verschil voor de vijftien gemeenten waarvoor wij werken. Binnen dat speelveld is straks ook alle ruimte voor jou. Wij vertellen jou graag meer over wie wij zijn en waar wij voor staan. Neem daarom eens een kijkje op onze site. Of bel voor informatie met Marit Rooks via 0251-263876.

Matchen wij?

Dan dagen wij jou uit te solliciteren. We stellen jou in eerste instantie aan voor de duur van een jaar. Bij goed functioneren volgt een vaste aanstelling. Het salaris voor de functie bedraagt, afhankelijk van kennis en ervaring, maximaal € 4.225,00 bruto per maand bij een 36-urige werkweek (schaal 10 CAR/UWO). Daarnaast ontvang je een vrij besteedbaar budget (IKB) van 17,05%, dit is inclusief vakantiegeld. Uiteraard kun je bij ons ook rekenen op aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden. Wij zijn klaar voor jou. Jij voor ons? Solliciteren kan tot en met vrijdag 21 juni via ons online sollicitatieformulier.